از همه جا

سوپ شیر

سوپ شیر:

سوپ شیر یکی از انواع سوپ های معروف و پر مصرف در سراسر جهان است. سوپ شیر انواع مختلفی دارد و با مواد مختلفی طبخ می شود. بعضی آشپزها سوپ شیر را با مخلوط خامه درست می کنند که باعث می شود کالری این سوپ افزایش یابد.

محبوب ترین نوع سوپ شیر ، سوپ شیر به همراه جو پرک یا جو پوست کنده است که طعم بسیار خوبی دارد که تقریبا همه آنرا می پسندند. سوپ شیر را می توانید در مهمانی های خود به عنوان یک پیش غذای خوشمزه و دوست داشتنی سرو کنید.

سوپ شیر بیشتر به عنوان پیش غذا سرو می شود ولی شما می توانید این سوپ خوشمزه را به عنوان یک غذای کامل و مقوی برای خانواده تهیه کنید. به سوپ شیر در صورت تمایل و برای زیبایی بیشتر سوپ مواد دیگری مثل ذرت هم می توانید اضافه کنید.

Image result for ‫سوپ شیر‬‎

مواد لازم برای سوپ شیر

    • سینه مرغ متوسط 2 عدد
    • جو پرک 200 گرم (2 پیمانه)
    • قارچ 500 گرم
    • هویج متوسط 3 عدد
    • شیر 1 لیتر
    • نمک 3 قاشق چایخوری
    • زردچوبه 2 قاشق چایخوری
    • پیاز درشت 2 عدد

طرزتهیه سوپ شیر:

در ابتدای کار برای پخت این سوپ خاص آب مرغ،سیب زمینی،جو و هویج را داخل یک ظرفی بریزید و منتظر بمانید تا کاملا بپزند و پس از طبخ کامل مواد خامه و شیر را یکدست و صاف کرده و به مواد بیافزایید بعد از اینکه شیر کاملا با مواد جوشید حرارت گاز را خاموش کنید.

زمانی که غذا را سرو می کنید همزمان آبلیمو و نمک آن را اضافه کرده و دقت کنید قبل از اتمام و خاموش کردن حرارت نمک به سوپ اضافه نکنید چراکه به علت داشتن شیر بریده می شود.

در ازهمه جا همراه ما باشید

نکات مهم در تهیه سوپ شیر

  1. حتما شیر را در حال جوش به سوپ اضافه نمایید. چون شیر سرد در سوپ بریده می شود.
  2. برخی دوست دارند سوپ شیر را با آبلیمو میل کنند. برای این کار به هنگام سرو و به ظرف سرو سوپ آبلیمو را اضافه کنید. چون آبلیمو باعث بریده شدن شیر می گردد.
  3. می توانید جعفری خرد شده را همراه با شیر به سوپ اضافه نمایید تا عطر بی نظیر آن در سوپ احساس شود. همچنین ممکن است برخی جعفری خام دوست نداشته باشند. پس بهتر است کمی در سوپ پخته شود.
  4. اگر پس از اضافه نمودن شیر سوپ شما رقیق شد، دو قاشق غذا خوری آرد برنج به آن اضافه کنید.
  5. به جای جو پرک می توانید از جو معمولی استفاده کنید. اما جو را از قبل خیس نمایید. جو پرک را هم می توانید از قبل به مدت نیم ساعت خیس دهید.
  6. تعداد هویج و قارچ و مقدار ذرت را می توانید به دلخواه تغییر دهید.

منبع: ashpazsho.wordpress.com

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی