از همه جا

انواع فینگر فود بدون فر

طرز تهیه انواع فینگر فود بدون فر

گونه ای از فینگر فودها به شکل سرد سرو می گردد. اصولا جهت اماده کردن سینی فینگر فود سرد لازم به پخت و پز بر اجاق گاز نبوده و قسمت زیادی از مواد این فینگر فودها به سبزیجات و لبنیات بسته است. همین طور، مزیت فینگر فود سرد این است که لازم نیست حتما آن‌ها را پیش از آمدن مهمان‌ها تهیه کنید، شما قادرید از شب گذشته آن‌ها را اماده کنید. همین طور فینگرفود های سرد به علت پایداری زیاد تر و سهولت در میل کردن، محبوبیت دارند و استفاده زیادی از ان ها در مهمانی ها، مجالس در مقایسه باگرم فینگر فود می شود.

 

از گونه های مختلف فینگرفودها می توان به مینی ساندویچ ها، انواع غذاهای اماده شده با نان تست، مینی سوسیس ها، و غذاهای لقمه ای اماده شده از خمیر یوفکا و پنیر نام برد که از دسته بهترین گونه های فینگرفود هستند و می توان گفت از دسته کهن ترین آن ها هم به شمار می روند . امروزه انواع اسنک پیتزایی، اسنک مرغ، اسنک کالباس، اسنک گوشت، فینگرفود الویه، فینگر فود با تارت، فینگرفود با سوسیس و انواع ساندویج خوشمزه و کوچک در سینی های گوناگون با تزئینات کنجد و جذاب در دسته فینگرفودها جا گرفته اند.
اصولا کودکان در مراسم و مهمانی‌ها دوست دارند بازی کنند و رفت و آمد داشته باشند ، پس فینگر فود سرد بهترین انتخاب برای غذا دادن به آن‌ها است . یکی از فینگر فودهای ساده و با شکل زیبا فینگر فود سبزیجات است. جهت اماده سازی آن به گوجه گیلاسی و خیارهای حلقه شده به شکل کلفت و کمی هویج و پنیر خامه ‌ای لازم دارید. هویج را به شکل نازک رنده کنید و با پنیر خامه‌ای و کمی ادویه با دقت به ذائقه تان ترکیب کنید. یک قاشق از ترکیب اماده شده را بر گوجه‌ها و خیارها بگذارید تا فینگر فود شما کامل شود.

 

فینگر فود بدون فر

فینگر فود رولت ژامبون

این فینگر فود، رولت ژامبون، هم محبوب بین مهمانان بزرگسال و مهمانان کوچک‌تر است. جهت اماده کردن آن مواد زیر را فراهم کنید:

• نان لواش نرم
• سس مایونز
• ژامبون مرغ یا گوشت
• خیار شور
• ذرت دانه شده

۲ یا ۳ لایه نان لواش را بر هم بگذارید و یک لایه نازک مایونز روی ان بزنید. این امر سبب می گردد تا مواد به نان بچسبند و بعدا به سهولت قادر باشید رولت خود را به حلقه‌های کوچک‌تر ببرید. بعد تعدادی ورق ژامبون بر نان‌ها بگذارید ، سپس کمی مایونز بر آن بزنید و ذرت و خیار شور را بیافزایید. اکنون اهسته رول کردن نان با همه مواد روی آن اغاز کنید تا جایی که به یک استوانه تو پر دست یابید . با یک چاقوی تیز رولت را به حلقه‌های باریک تر ببرید و فینگر فود شما اماده است.
همین طور می توانید این فینگر فود را به شکل برشته اماده کنید. جهت این امر، ژامبون را به اندازه لازم بر نان لواش یا خمیر فیلو پهن کنید و بعد رول نمایید، رول را با سلفون یا کیسه فریزر وکیوم کرده و ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. بعد به سایزی که دوست دارید ببرید و سرخ کنید.

کباب یونانی

نام این فینگر فود امکان دارد شما خطا بیندازد که می خواهید یک فینگر فود گرم تهیه کنید.کباب یونانی هم یک فینگر فود سرد و لذید جهت پذیرایی در مهمانی‌هایتان است.
پنیر مکعبی، کلم بروکلی، فلفل دلمه‌ای رنگی، و کالباس خشک را از قبل با ادویه مزه دار کرده داخل سیخ‌های چوبی قرار دهید . بدون ه پخت و پز و در اندک وقت شما می توانید یک فینگر فود سرد خوش مزه داشته باشید .

فینگر فود پنیر طعم دار

ما همه پنیر‌های رنگی مشاهده کرده ایم . این پنیر‌ها قادرند شکل قشنگی به سفره‌های ما بدهند . جهت لذیذ و زیبا کردن این پنیر‌ها می‌توان به سهولت آن‌ها را مزه دار کرد. تنها لازم است در یک ظرف روغن زیتون، سرکه، پودر سیر، پیازچه خرد شده، جعفری خرد شده، و فلفل قرمز ریخته و تکه های مربعی مانند پنیر را در آن شناور کنید تا مواد به عمق پنیر برود. بعد حداقل یک ساعت در یخچال بگذارید تا آماده خوردن شوند. جهت راحت تر شدن روند اماده سازی برای مهمانان، می‌توانید این پنیرها را هم درون سیخ‌های چوبی قرار دهید.

فینگر فود کاناپ ژامبون

یک لایه نان تست، یک لایه پنیر پیتزا، و یک لایه کالباس بس است تا فینگر فود سرد شما حاضر شود. نان تست را به تکه های کوچک‌تر تقسیم کنید و مواد را به ترتیب بر آن بگذارید. می توانید با گذاشتن یک گوجه گیلاسی با خلال دندان بر همه مواد هم کاناپ ژامبون خود را مزین نموده و لذیذ تر نمایید.

کاناپ مرغ و سبزیجات

سینه مرغ پخته و خیلی ریز ریش شده، آب لیموی تازه، سس مایونز، ماست یونانی، برگ کرفس ساطوری شده، پیازچه نگینی خرد شده، جعفری ساطوری شده، و نمک و فلفل را باهم مخلوط کنید. برای یک دست شدن مواد، آن را درون مخلوط کن به میکس کنید . مخلوطی که به دست امده را می‌توانید روی نان تست بگذارید و کاناپ مرغ داشته باشید؛ یا درون خمیر تارت‌های کوچک بریزید و فینگر فود تارت مرغ داشته باشید. حتی می‌توانید این ترکیب را روی بیسکویت‌های کراکر یا همان بیسکوییت شور بزنید و برای مهمانانتان سرو نمایید.

در ازهمه جا همراه ما باشید

رول مرغ و سیب‌زمینی

سیب‌زمینی را با کمی نمک و ادویه مزه دار کرده و نیم پخته کنید. بعد ببرید . سینه مرغ را به شکل نوارهای باریک هم اندازه تکه‌های سیب‌زمینی ببرید و با کمی ادویه و نمک مزه دار کنید. برای دو ساعت بگذارید استراحت کند. بعد نوارهای سینه مرغ را پیرامون سیب‌زمینی پیچانده و سرخ کنید.
سینی فینگر فود سرد خود را یا با مخلوطی از رسپی های فوق پر کنید ، یا سایر فینگر فودهای که آن‌ها را دوست دارید. فینگر فودها به علت زیبایی و همین طور سهولت سرو شدن مقام مطلوبی در مهمانی ها و سفره‌ها یافته اند . با کمی صرف وقت و نوع اوری می شود انواع غذاها سبک فینگرفودی اماده کرد.

اگر قصد دارید پذیرایی خود را کامل کنید ، سفارش فینگرفود برای تولدها، جشن‌ها و سایر مجالس از دسر سرای حاتمی کار شما را راحت می‌کند. 

منبع: hatamidessert.com

چهارشنبه ۲۰ آذر ۹۸ , ۱۳:۴۵ هادی اسماعیلی فضل

سلام وب خوبی دارین . بنده هم تک بیت همراه با عکس نوشته کار می کنم خوشحال میشیم در خدمتتون باشیم.
چه کرده برق لبت با دلم؟ نمی دانم
همیشه کشته ی یک اتصال کوتاهم

همیشه زجر دشمن شادی آور نیست گاهی هم
دل یک گربه با مرگ سگی ولگرد می گیرد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی