از همه جا

استفاده از ردیاب چشم فروسرخ برای مطالعه رفتارهای نوزادان


مطالعه جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از فناوری فروسرخ برای اندازه گیری حافظه تشخیصی(recognition memory) و سایر موارد شناختی در نوزادان استفاده کرد.

این مطالعه نشان داد که می‌توان از فناوری ردیابی چشم برای ارزیابی رفتارهای کودک و بررسی عملکردهای شناختی خاص آنها استفاده کرد. به گفته محققان حرکات چشم برخی نوزادان به گونه‌ای است که با بررسی آنها می‌توان به عملکرد آنها در یک کار شناختی خاص پی برد.

 

آندره آگویار(Andrea Aguiar) محقق این مطالعه گفت: به طور کلی پزشکان پس از تولد نوزادان به تمام رفتارهای آنها به خصوص حرکات چشم آنها توجه می‌کنند اما در بسیاری از موارد تشخیص رفتارهای نوزاد با بررسی سریع حرکات چشم و بدون ابزار خاصی امکان پذیر نیست اما با استفاده از ردیاب چشم فرو سرخ انجام این کار راحت تر می‌شود.

 

وی در ادامه گفت: برای انجام این کار ما طی این مطالعه نوزادان را در زمانی که در آغوش مادرانشان قرار داشتند مورد بررسی قرار دادیم سپس از مادران خواستیم که به سر نوزاد نگاه کنند و در همان هنگام که آنها به مادرانشان نگاه می‌کنند آنها هیچ کار خاصی انجام ندهند. سپس در همان حالت تصاویری را از چهره‌های کودکان ثبت کردیم و پس از بزرگنمایی آنها را با استفاده از ردیاب چشم فروسرخ قرنیه چشم آنها مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم.

همچنین بخوانید:

سپس محققان تصاویری را به نوزادان نشان دادند و حرکات چشم آنها را بررسی کردند. هدف از انجام این مطالعه این بود که رفتارهای نوزادان از جمله مدت نگاه کردن به یک شی مانند اشکال هندسی و یا چهره های انسان و مدت زمانی که سر خود را ثابت نگه می‌دارند را با استفاده از ردیاب چشم مورد بررسی قرار دهند. بیش از ۳۰۰ کودک با استفاده از این تکنیک طی این مطالعه مورد ارزیابی قرار گرفتند و دانشمندان توانستند دریابند که نوزادان به چه میزان چشم خود را ثابت نگه می‌دارند و یا چه مدت به یک شی خیره می‌مانند.

 

منبع: akharinkhabar

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی